esmaspäev, 20. juuli 2009

Tahko MTB (Tahko ämm tee bee)

Otsustasime esmakordselt rattasõitu kaema minna raja taha, esialgu lähedale põhjanaabritele külla.

Punt koos, põrutasime reede, 26 juuni hommikul kaheksase Viikinguga Helsingisse. Helsingis maabusime u. pool üksteist. Ja nüüd jäi ainult u. 500 km (6.5 h) tee Tahkosse. Reisiseltskond oli meil järgmine: Toomas, Margus, Kalev , Roomet ja taustajõuna Marily. Tom oli vapper autojuht, roolis nii Tahkosse kui ka tagasi meid kõiki.

Reede õhtul kui mökki oli üle vaadatud ja lebo kohad jagatud tegime väikese rattatuuri ja ülevaatuse raja algusele. Ilm oli Kesk-Soomes palav u. +30C kanti, pärast sõitu väike suplus järves ja külmad „taastusjoogid.“

27.06.09. Laupäeval kl. 06.30 äratus. Pudrud ja moosid sisse, rattariided selga, vajaminev nodi taskutesse ja soojendama. 09.00. oli kõvadel tegijatel ehk kollaste numbritega meeste start 60 km distantsile. Meie omadest startisid Tom, Roomet ja Margus. Mina (Kalev) startis samale distantsile kl. 09.30. tsainikute e. valgete numbritega grupist. Ja pärast seda, poole tunni pärast olevat startinud veel üks kõige suuremate tsainikutest tsainikute grupp.

See kõik polnud aga midagi. 240 km distantsi mehed olid alustanud kell 00.00 ja rajal olnud kella üheksaks juba 9 tundi, 180 km vennad aga alustasid väntamisega kl 05.00 hommikul.

Ilm oli endiselt palav ca +30 C, päike siras ja oli tuulevaikus.

Alustasin suhteliselt tagant, kuna ei viitsinud stardikoridoris lõõskava päikese käes seista ja hiljem oli stardiala juba enam-vähem täis. Kõlas stardipauk. Esimesed kümmekond kilomeetrit Nilsiässe olid väga kerged, asfaldi ja kruusarajad. Imestasin , et rahvas võttis algust väga rahulikult ja sain kergesti ja rahulikus tempos mööduda. Eesti sõitudel oleks sama reljeefiga rajal olnud juba kõva võidukihutamine ja üksteisest iga hinna eest üle , alla ja kokku paugutamine. Aga see oli alles algus ja eks soomlased teadsid miks rahulikult võtta. Esimesel Kinahmi tõusul ratast mööda kive käekõrval üles lükates pulss 175 peal mõtlesin juba kaastundega meeste peale kes sõidavad 2,3 ja 4 ringi. Ja kui tuli esimene suurem laskumine mööda kivirada alla ei olnud aega mõelda enam millegi peale, oli tõsine downhill ja iga kivi muutis hetkega laskumise olukorda. Nüüd oli aga soomlaste kord mööduda vasakult ja paremalt oma full suspension velodega, oli tunne, et nad pidurdamisele aega ei raiska. Ikka hooga üle kivide. Laskumisrajad olid kitsad ja sageli olin takistavaks veduriks , pakkusin tihti möödumisvõimalusi või siis küsiti seda viisakalt. Minul oli laskumistel nii mõneski kohas üpris kõhe. Sellest hetkest valisin veel rahulikuma tempo ja meel oli hea, et kindlustus If-is sai eelnevalt tehtud.

Aga kui tuli vahepeal jälle jupp kruusateed või lauskmaad siis olin mööduja uuesti mina.

TP-d-s peatusin igaühes, ikka üks tops vett kuuma ilma pärast pähe ja mitu topsi sisse. Samuti soola ja mõni banaanijupp kõhtu tuli kasuks. Mainima peaks veel Kinahmi II tõusu ja laskumist ning loomulikult lõpu 3 km pikkust tõusu üle kivide - El Grande tippu.

Vaade El Grande tipust kauguses sinetavatele järvedele ja rohelistele saartele tasus sinna ronimise vaeva. Pikalt vaadet nautida ei olnud aega sest tuli teha viimane üpris kiire ja kruusane laskumine. Hoog läks suureks, näppisin liiga palju pidureid, ratas ei allunud enam juhtimisele, libises pooleldi kruusa ja pooleldi rohu peale ja nii tükk aega. Üks ratas käekõrval alla jalutav soomlane jäi ette, kes sooritas minu eest põgenedes kolmikhüppe. Mind see aga ei päästnud sest ratas oli kaldunud juba võssa ja tulemuseks kõva raginaga uperpall. Kondid jäid terveks, tolm maha ja uuesti voki selga ja alla, siis mõned sajad meetrid veel ja lõpp oligi käes. Ülejäänud meie mehed olid ka elus, puhkasid sellel ajal juba jalga ja libistasid rahulikult külma õlli.

Raja pikkus 61 km

Tõusumeetreid 1267 m

Kõige parem taastusjook oli külm õlu.

Tulemused:

Kalev (ämm tee bee mies)

1 kommentaar:

Margus ütles ...

Kalev, kui sa peale tagasihoidlikku seagrippi veel eluloom oled, saada Tahkovuori otsas tehtud fotod meilile.