neljapäev, 23. juuni 2011

Rõugen tuuritamas 17-19.06.11

Toomas:
Niisiis, see oli siis juba 5-s Rõuge tuur, mis läbitud sai.
Seekord sai asi soolona ette võetud, kuigi plaan oli asi ette võtta Ahti Suppi-ga ja tuur meeskondlikult kinni panna.  Kuid Ahti sai kajhuks Kalevipoja Elionil vigastada. Kuna see aasta oli konkurents lahjavõitu, siis oli plaan sõita 6 hulka.
Esimene päev
Proloog -  7km. ja 150 tõusumeetrit
 need lühikesed sutsakad ei istu mulle kohe üldse. Õnneks see aasta oli rada vähem tehnilisem ja sai enam-vähem jalastumata läbi sõidetud. Koht alustuseks  normaalne (9) ja kaotust võitjale alla minuti (55sek.)
I etapp  40km. ja 450 tõusumeetrit
Kohe tõmmati tempo üles ja saime 8 vennaga eest ära. Poolel maal lasi  Holtsmann aga väikse vahe esimestega sisse ja jäime 4-si koos Grisa ja Londiga. Tiksusime mulle sobivas tempos lõpuni. Lõpu eel järvesinglitel kahjuks tempo langes veelgi, ning  vahe esimestega suurenes veelgi.
I Etapp oli mõnus – ei olnud liialt ronimist ja pikkust oli parasjagu. Taganjärgi mõeldes -  oleks võinud siiski  vunki juurde anda ja esimestega ühineda.
Koht etapil  7-s ja kaotust võitjale 4 mintsa.
Teine päev.
 II etapp   - 60km. ja 1000 tõusumeetrit
Kuna öösel tuli kõvasti vihma, siis otsustasime hommikul „kumme“ vahetama hakata. Kuna ma ei saanud Roketitele õhku kuidagi sisse , siis pidin FF tagasi panema, aga krt. need ei jäänud enam pidama.
Õnneks jõudsime  viimasel minutil starti. Alguse 5 kiltsa olid väga rahulikud , kuid siis tõmbasid  esimesed 8 eest minema, ise jäin singlil karpi, kuid tõmbasin kruusal neile üksi järgi.  Kuid siis hakkas see kummijama pihta.
Mingi 10 kiltsal pidin seisma jääma ja ülejäänud seltskonna  minema laskma. Lasin tagumisse  rehvi vahu sisse ja pumpasin veel õhku juurde. Selle ajaga olid minust möödunud  hulka mehi(20-30). Mott langes, lasin rahulikult edasi, ühinesin Talumaa, Põllu, Einroosi pundiga. Mingi hetk hakkas tagumine ots jällegi vänderdama. Õnneks tulid tagant poolt rajalt eksinud Ints ja Aigar. Sain Intsult uue vahu, pumpasin veel õhku ka juurde ning tiksusin mõnda aega Intsu selja taga. Ints oli ikka omadega läbi, ei saanud kuidagi liikuma(vähe õlut). Õnneks viimased 20 kiltsa kumm pidas ja sain lõpuni ära sõita.
Koht etapil  15-s ja kaotust võitjale 13-14  mintsa.  Tänu „kummijamadele“ tuli mul lisakaotust mingi 10 mintsa, ning koht 6 hulgas läks käest.
Sellises tempos sõites ei tundunudki II etapp raske – eelmistel aastatel on ika teine päev maru raske olnud.
Kolmas päev
III etapp -  70 km. ja 800 tõusumeetrit
Etapp toimus Gunderseni  meetodil. Olin kokkuvõttes langenud  10-ks
Eesmärk- kuna esimesed 7  venda ei olnud enam püütavad (vahe üle 9 mintsa), siis 8 koht  oli reaalne.  Järvale kaotasin 1 mints ja Leigrile 2 mintsa. Tagantpoolt ohustajaid ei näinud olevat.
Tõotas tulla 70 kiltsa soolosõitu. Esimesed 17 kiltsa olid tõusvas joones kruusateed. Enne Drsuku mäge sain Järva kätte ja peale Druskut sain ka Leigri kätte. Kilomeetrid 20 kuni 50 olid väga mõnusad, seal oli kõike.
Kuna enam kedagi püüda polnud lasin omas tempos lõpuni.  Viimasel 20  kilomeetrisel „kiirteel“ oli ikka üksi päris raske tempot üleval hoida.
Koht etapil   8-s ja kaotust võitjale 7 mintsa.
Üldkokkuvõttes siis 8-s
Nii et tuur läks kokkuvõttes nihu, salamisi lootsin ka poodiumi madalamale astmele saada, kuid seekord läks siis nii.

Hannes:
Reede ommuku 10`ne paiku panime Tom`i ja Intsuga Rõuge poole ajama. Tartus tegime kiire söögipeatuse. Kalevit ja putru polnud ju kaasas:)
Enne proloogi me hotelli minema ei hakanud. Vahetasime riided Ööbikoru parklas ja peale mõningast soojategemist võis rajale minna. Mina isklikult startisin 15:10 Proloog on nagu proloog ikka. Päris viimast ei taha välja panna, et õhtu kange jalaga rajale minna. Vahepeal käisime hotellis ja poes ära. Õlletoojat ju polnud ja siis pidime söödava-joodavaga ennast ise varustama :)
Õhtusel etapil arvasin ennast nii kõvaks meheks olevat, et haakisin ennast Ints & Co pundile sappa. Kusagi esimese kolmandiku singlitel jäin neist mingil põhjusel maha. Nagu hiljem selgus, oli see isegi hea. Vennad panid mingist kohast mööda ja tegid 5 mindise haagi sisse. Tuntsin ennast kuni Rõuge järvedeni jõudes suht normaalselt. Siis aga suutsin järvesinglitel niimoodi puterdama hakata, et minust möödus viimastel km`del kümmekond sõitjat. Viimastel km`tel tuli tagant postisaadetis Eesti Posti poistelt. Olid teised ju rajal mööda pannud. Õnneks oli Ints nii läbi ja krampides, et vajutasin Postipoistele viimasel 500 m ära. Olin esimese päeva järel vist 21`nes kuigi oleks võinud ka 15`nes olla.
Õhtu hakkas mingist kellast jubedat vihma kallama. Otsustasime hommiku rehvid ära vahetada. Minul ja Intsul käis see väga lihtsalt aga Tom`i kummid ei tahtnud kuidagi pidama jääda. Lõpuks ei jäänud tal muud üle, kui vanad kummid tagasi panna. Kahjuks ei pidanud needgi enam. Tom küll väitis peale sõitu, et vahetada poleks olnud mõtet aga mina ja Ints ei kahetsenud vahetust.
Eelmisel aastal oli teine päev minu kirstunaelaks ja otsustasin seetõttu teise päeva rahulikult võtta. On ju teine päev kõige suurema tõusumeetrite hulgaga ja sisuliselt enamus ajast singlitel-põldudel. Tänu sellele aga tundsin ennast singlitel kindlalt ja ei kahetsenud seda. Tänu Tom`i kummijamadele õnnestus mul ühel heinamaal isegi ta selga näha :) Minu tulemus oli muidugi ka vastav. Mingi 27`es koht vist.
Et hommiku mitte närvitseda, otsustasime rattad juba õhtu korda teha. Peale ilmateadet vaadates, vahetasime Intsuga ka kummid tagasi. Peale ohtrat pasta pugimist õnnestus meil ennast Jõelähtme omadega sauna smuugeldada. Nii, et me ei pidanud isegi selle eest maksma. Ints tõmbas ennast õlledest nii käima, et oli enne magama minekut üsna jogane:) Norskas teine meie rõõmuks üsna isukalt.
Kolmas päev mulle üldiselt meeldib. Häda on vaid selles, kui satud eelnevate päevade aegade järgi üksi sõitma. Minul läks eelnev mees 3 mintsa enne mind ja taga tulijad tulid 5 minutit peale mind. Ega see kerge pole üksi neid kruusakaid kruisida. Õnneks sain vähemalt rajalt infot, et kaugel eessõitjad on. Läti küngastele jõudes oli mul igatahes ees sõitev soomlane juba silmapiiril. Kätte õnnestus ta saada aga alles peale Druska mägesid (u. 37`dal km`il). Siis tabasin aga kaks kärbest korraga. Üks kuus minutit varem startinud mees oli ennast mägedes kinni tõmmanud ja urineeris parasjagu raja serval. Hakkasime siis koos kulgema. Seltsis on ikka lõbusam. Mingil hetkel kukkus soomlane tagant ära. Kuni lõpuni tegime kenasti kahekesi tööd. Vaid viimasel km`il panin gaasi põhja ja tegin väikse vahe sisse. Lõppkokkuvõtes olin 23`as.