kolmapäev, 31. august 2011

Lahing Lahtis 21.08.11

Hannes:
Ühinesin Lahtisse mineva seltskonnaga üsna viimasel hetkel. Alles kolmapäev sai vist otsus tehtud. Et Soomemaa elusse-olusse ikka sisse saaks elatud, siis panime reede hommiku esimese Viikingiga minema. Natuke molutamist Helsingis ja seejärel Lahti poole teele.

Reede õhtupoolikul tegime ratastega kohalikes mägedes u. 2,5 tunnise trenni. Ütleme nii, et sain üsna selge pildi mis mind ees ootab. I`le pani täpi meie oma kodune singel. Meie majade lähedal olid mehed leidnud nii vinge singli, et võttis lausa sõnatuks. Mööda metsa mäkke üles ja siis kaljude pealt alla. Õhtu sai veel kohalikus järves ujumas käidud ja hilisõhtune grill tehtud.
Laupäeval võtsime üsna lõdvalt. Lõuna paiku läksime kohustuslikule rattaringile. Käisime ära võistluskeskuses, kus pidi „downhill`i“ võistlus olema. Kahjuks toimus see aga eelneval nädalavahetusel :) Tagasiteel koju sain tagumisele käikarile laksu. Kõrv muidugi kõver ja käigud ei töötanud. Kuidagi vedasin ennast koju välja. Tänu Erikule sain ratta uuesti sõidukorda. Õhtul jälle grill, pasta ja õlu :)
Hommiku hakkasime umbes kümnest võistluskeskuse poole liikuma. Meil oli kaasas hulgaliselt lapsi ja nende sõidud hakkasid üheteistkümnest. Kahjuks olid korraldajad laste radadega veidi mööda pannud ja enamus sõidsid 10`ne km`i asemel 17 km`it.
Kell kaksteist oli meie kord. Teades Tom`i ja Roometi tegemisi sellel rajal, otsustasin esimese ringi rahulikult võtta. Rääkisin seda ka Guidule aga see on viimasel ajal nii äksi täis, et ei kuulanud mind. Täiega ikka vaja minema panna :). Kes Lahtit sõitmas on käinud, teavad mis see rada endast kujutab. Ohtralt juurikaid, kive ja tõusumeetreid. Õnneks oli vähemalt ilm kuiv. Väidetavalt olla Lahti rada isegi raskem kui Tahko oma.
Sõidsin siis esimese ringi koos soomepoistega. Esimese ringi 10`dal km`il istus raja ääres Andres alias Konks. Oli keti risti hammasrataste vahele tõmmanud. Järgmisena oli hüppemäe lähedal Tarmo kummi parandamas. Õnneks parandas ta kummi kiiresti ja oli mul varsti sabas. Enne seda sain korra juurikate otsas üle nipli ka käia. Juhtumisi tuli rajal siledam osa ja sain mõnda aega Tarmo tuules sõita. Esimese ringi lõputõusudel tuli mulle Guidu selg hirmsa kiirusega vastu. Võtsime viimased tõusud koos ja tegime oma taustajõudude juures joogi-söögi peatuse. Teise ringi algus kulges meil üsna rahulikult. Kuna teisi sõitjaid ka näha polnud arvasime ennast viimased olevat. Mingil hetkel saime mõnusa rütmi kätte ja kõik hakkas üsna libedalt minema. Vastu hakkas tulema vaid selgasid. Kõik need kõvad alustajad:)) Paar tükki üritas sabas seista aga väga pikalt see neil ei õnnestunud. Ainuke koht kus nad sabas seisid, olid singlitel.
Teise ringi poolepeal oli Tarmo jälle kummimurega raja ääres. Pakkusime küll vahtusid ja värke aga ta oli otsustanud sõidu pooleli jätta. Sama oli ka Erikuga. Tema muredeks olid käikari tross ja haamer.
Viimasel viiel km`il oli ohtralt tõuse ja laskumisi. Ühel neist (laskumisel) suutis Guidu vahe sisse teha. No ei julge ma mööda lahtist kruusa ja kive 40-50`ga alla kihutada. Ühel laskumisel olin vist kiviga kassetile sellise laksu saanud, et ülevalt teine ja kolmas hammakas lakkasid töötamast. Päris keeruline oli sedasi tõuse võtta aga kuidagi sai need ikka võetud. Viimasel tõusul sai ka Guiduga jõujooned paika pandud :)
Mõnus sõit ja nädalavahe oli.
Meie meeste tulemused:
6. Erki Kukk 3.24.24
17. Sulev Lipp 3.38.06
41. Lauri Lepalaan 3.57.42
50. Hannes Soo 4.04.36
51. Guido Salumäe 4.04.43
59. Andrus Konga 4.09.51
85. Jaak Ennuste 4.40.55
10. Janek Järva 1.49.06 (lühike rada)