laupäev, 26. mai 2012

Sigulda MTB 13.05.12

Tom:
Seekord siis poolmaratonil pikkust 49 kiltsa, mis Eestis oleks juba täismaratoni formaat.
Korjasin pühapäeva hommikul „matkajad“ Kalevi ja Hannese Karksi –Nuiast peale ja põrutasime Siguldasse. Asjaga läks kiireks, nii et kähku riidesse ja kohe starti. Sain seekord koha 5 –sse stardikoridori(500 kanti), aga sinna jõudes olid koridorid juba paksult rahvast täis.
Alustuseks oli kohe 2 kildane tõus(head tõsumaterjali oli rajal küllaga.) kus sai omajagu kohti parandatud. Edasi sai norm tempoga lastud ,kuni 20 kiltsal tuli vingelt sitane ja pasane laskumine. FF- Rehvid kogusid sellise hunniku savi enda külge , et hargi vahelt nad läbi enam ei käinud.
Võtsin aja maha - panin ratta puu najale ja tegin ta korralikult puhtaks, siis võtsin ratta selga ja tatsasin oma uute kingadega mööda paska edasi. Võttis ikka vanduma küll. Hiljem vaatasin et seisuaega tuli 4 mintsa. Selline jama tõmbas moti maha, sõitsin rahulikult edasi lootes et tagant tuleb Hannes või Kalev järgi, aga ei miskit.
Edasi pidin jälle samadest nägudest mööda sõitma hakkama ja nii kuni lõpuni....
Kui seda paska mitte arvestada, siis rada mulle meeldis, eriti need neli 2-e kildast tõusu. Tõusu kokku oli ~600m
Vast järgmine etapp saab juba korralikku sõitu teha ja hea tulemuse välja sõita.

Kalev:
Hannesega osalesime reedel ja laupäeval roheliste rattamatkal Mulgimaal. Vokid olid rattamatkaks vastavad. Minul vana vene „Sport“ raamile kokku pandud 26'' jooksudega singelspeed (pildil Ain sellega kihutamas). Hannesele sebisime Rohuneeme rattabaasi keldrist laheda Helkama retrovelo, millega sõitsin 2a tagasi roheliste matka Vooremaal, kuid vana oli reede hommikul X-Spordi lafkas kummipumpamisega nii äksi täis, et pani tagajooksu kummi sellise rõhulaksu, et kumm koos mantliga suure pauguga ribadeks lendas. Kuna oli kiire pidi Hannes laenama kalli naisukese valget velot. Esimesel päeva sihtkohad olid Karksi-Nuia- Taagepera ja õhtu laager seati üles Valgamaal Koorküla Valgjärve juures. Laupäeval sealt siis Helme-Riidaja-Kärstna-Paistu-Loodi-Ramsi. Laupäevasel teekonnal oli vastutuul ja Sakala tõuse andis singelspeediga kangutada. Eriliselt jäi meelde Ennuksemäe metsavendade punkri külastus. Matk oli lahe, tiheda seltsieluga ja vihma ei saanudki:)
Kogu vana rattamatka pundiga võtsime laupäeva õhtul Viljandi lähedal Ramsil turismitalus kohad sisse, saunad jms. kõik protseduurid loomulikult, et pühapäeval Siguldas hea sõit tuleks:).
Järgmisel päeval tuli Tom Karksi-Nuia, võistlusrattad peal ja korjas meidki nattipidi üles. Sigulda poole läks sõiduks. Hannesega saime 6-e stardigruppi, mis oli esimene suur stardigrupp ja kuna jõudsime hiljem saime ka selle grupi lõppu. Sõit oli kiire, meenuvad 4 korralikku pikka imevat tõusu (eesti radadel nii pikki ei ole), esimene stardis, 2 ja 3 keskel ja viimane tõus teekond finishisse.
Lisaks korralik mudane pikk laskumine, mida tuli võtta 2x. (näide eelmisest aastast aga sama pask oli maas ka nüüd http://www.youtube.com/watch?v=5k4MyqzarSM&feature=related
Alguses tekkisid loomulikult ka tropid. Pääsesin napilt kolarist kui üks eesolev lätakas otsustas painata esipidurit ja loomulikult kohe kukerpalli tegi. Väga napilt möödusin, kuna tagumised sõitsid kõik otsa.
Lõpp siis jah mega keerutamine mööda korraliku kaldenurgaga asfalteed üles, vist mingi üle km jagu. Rahvas ääres ergutamas nagu Girol, mägedes..:)