neljapäev, 7. juuni 2012

Toomase võit, Paluküla 50, 02.06.12

Toomas:
No nii , tuli siis ära esimene võit .Ilmaolud oli väga halvad – vesine , külm ja tuuline. Sooja teha ei jõudnud , kohe tuli starti minna ja seal lõdiseda. 15-20 mintsa enne 50km. sõitu lasti rajale 100 kiltsa vennad. Konkurentidest oli õnneks kõige tugevam tegelane (elioni esi 10 –ne mees Peeter Tarvis jr) puudu.
Kuid sellegi poolest olid kohal tugevad Nõlvik ja Randma , no ja üllatada võisid teisedki. Alguses pani kohe üks noor juunior tempo peale ja Randma talle järgi. Tõmbasime Nõlvikuga järgi. Noor juunior aga laskumistel pidurdas täiega ja jäi maha. Saime kolmekesi Randma ja Nõlvikuga eest ära, nagu arvata oli. Nii lasime mõnusa tempoga kuni Keava mägedeni, seal sattusin ette vedama ja sain hea tempoga võtta neid lahedaid tõuse ja laskumisi. Eks seal pikamaa sõitjad segasid ka , aga ei hullu. Nõlvik jäi maha, panime Randmaga kahekesi edasi. Kuskil 15 kiltsa enne lõppu – „PASAAUGU DZUNGLIS“ sain Randma ees edu sisse. Vajutasin hea tempoga edasi. Eestpoolt tilkusid pikamaa mehed selg ees vastu – tundsin neile kaasa, sest neil oli veel üks pasane ja raputav ring ees.
Finisi eel sai juba rahulikumalt võtta – edu oli piisav. Vahed kärisesid üllatavalt suureks – Randmat edestasin ligi 3 mintsaga ja Nõlvikut 8 mintsaga.
Rada oli raske , seda näitas võistluse keskmine kiirus – 19 km/h. Hea et ratas vastu pidas.
Millest puudust tundsin oli amort, sest rada oli ikka kohati nii perutav et võttis pildi ees virvendama.
Järgmine sõit siis Rõuge maraton(Paluküla sõit oli hea ettevalmistus selleks ).

Kalev:
Toomasega läksime siis laupa Palukülla rallima. Tom on vana Paluküla hunt, igal aastal käinud 100km rada tõmbamas. Minu Paluküla mälestus jääb aastate taha, kui käisin matkasõitu 30 km lasterajal tegemas. Toona siis tubli poodiumi 2 koht:). Seekord siis proovisime ühte ringi, 50 km.
Ilm oli Laupäeval vihmane, tuuline ja +12C. Päris jahe. Vana 26''-se, FF ja amordiga olin peal. Alguses sai külmalt kohe Paluküla mägesid võetud ja tundsin kangelt. Tom pani ees minema koos teiste omasuguste kõvakäpikutega. Pikalt oli mul silmside mingi 4-se pundiga aga neile järgi ei jõudnud. Sõidu ajal olid mõned minust möödumised ja ka ise tegin möödumisi oma distantsi vendadest, kuid peaaegu enamus rajast sai sõidetud üksi. Väsinud ja rahulikumat sõitu teinud 100km mehi jäi rohkem ette. Sellel aastal lahedamat/hullemat mudasõitu ei ole olnud. Keava mägedes oli tõsine üles-alla raske singel ja pasaralli, mitu korda käisin libedusest külili. Ühel korral isegi jalastudes libisesin mäest külg maas poris alla.
Muidugi mingi mõne aja pärast järgmine singel, sildil kiri "Pasaaugu tsungel", kirjast sai aimu mis ees ootamas. Ratast oli mõnedel lõikudel küll kiirem käekõrval lükata kui sadulas ukerdada. Ja seda paska oli ja oli ka edasi teistel lõikudel. Sadul tuli poole maapealt lahti, liikus edasi-tagasi ja hakkas kolisema, lootsin, et peab lõpuni vastu ja õnnelikult läks. Finishis siis koos rattaga ülekaela mudane.
Väga lahe ja pingevaba sõit, koht kohe Tommi kandadel esikümnes:).. Mis siis et pool tundi vahet...:)
Pühapäeva õhtul ratast puhastades urgitsesin käikarite ja hammakate vahelt heina ja muda ja seda aega kulus sinna puhastamisele kõvasti...